Balenciaga 2.0: Oekraïens bedrijf Gorsad Kyiv verheerlijkt pedofilie en kindermishandeling door verontrustende beelden te produceren voor fotografieprojecten


De onderstaande berichtgeving gaat om dit Instagram account. https://www.instagram.com/grsdkyiv/?hl=ru

Evie CULTUUR

Bron: https://www.eviemagazine.com/post/balenciaga-2-ukrainian-company-gorsad-kyiv-glamourizes-pedophilia

DOOR NICOLE DOMINIQUE

10 januari 2023· 3 minuten gelezen

Balenciaga 2.0
Twitter/@@jakeshieldsajj

Als je dacht dat “Balenciagagate” voorbij was, denk dan nog eens goed na. Een bedrijf in Oekraïne dat gespecialiseerd is in alternatieve fotografie, produceert inhoud die seksualisering en misbruik van kinderen verheerlijkt.

*Let op: dit artikel bevat schokkende beelden. Bedoeld voor lezers van 18 jaar en ouder.*

Verontrustende foto’s van minderjarigen zijn online gaan circuleren nadat gebruikers een Instagram-account vol ongepaste foto’s ontdekten. Het betreffende account is eigendom van @grsdkyiv en behoort toe aan een bedrijf genaamd Gorsad Kyiv. Op de meeste van hun foto’s staan ​​kleine kinderen die worden misbruikt. Hieronder een foto van twee jongetjes met hun hoofd in plastic zakken. Er is nog een afbeelding van een klein meisje dat in bed ligt met een choker om, en een andere minderjarige wordt gezien met een ketting om haar nek.

In de onderstaande post ligt een jong meisje gewikkeld in een plastic zak in bed, en een blond meisje – dat jonger lijkt dan 7 – poseert provocerend in minimale kleding en hakken.

Volgens hun officiële website is Gorsad een in Kiev gevestigd “trio van artiesten” genaamd Masha Romaniuk, Ulik Romaniuk en Vitya Vasylie. Ze “specialiseren zich in alternatieve fotografie en provocerende video”, en hun werken “zijn vooral gericht op jeugd, gevoelens en seksualiteit in al hun eigenaardigheden en eigenaardigheden.” Ze werken vaak samen met modepublicaties.

Hun klantenlijst omvat TTSWTRS, Litkovskaya, Luxoptica, Magere melk LA, Tender and Dangerous, HOOD BY AIR, Alan Badoev, Max Barskih, Ariel Pink, Dazed magazine, Desillusion Skatebording en Cashbroke. Het werk van Gorsad is gepubliceerd in grote tijdschriften, waaronder Vogue, L’officel, Numero, Liberation, Dazed magazine, Kapital-noviny, ID, Vice, Dust, Tush, Trip mag, Tissue Mag, S Mag en meer.

Een gebruiker, @itsnatlydenise, ontdekte wat van hun ander werk op Instagram. Gorsad deelde een afbeelding waar ze trots op waren en die werd geselecteerd door niemand minder dan Vogue . Het toonde een tengere minderjarige die bijna naakt in bed lag, met haar knieën tegen haar borst gedrukt.

Hun andere foto’s waren meer grafisch. Ze hadden een van de twee minderjarige mannen die naar iemands kruis staarden. Op een andere foto stonden twee minderjarigen die lolly’s likten.

In een kop over Gorsad, geschreven door Numero , staat in een ruwe vertaling: “De corrupte onschuld van de Oekraïense jeugd onder het oog van het Gorsad-collectief.”

Het Oekraïense rechtssysteem heeft momenteel geen duidelijke definitie van “prostitutie” en “kinderprostitutie”. Dit betekent dat het land harde straffen oplegt voor de betrokkenheid van kinderen bij commercieel sekswerk, maar dat de klanten doorgaans niet worden vervolgd. Als gevolg hiervan worden de getroffen kinderen aansprakelijk voor hun eigen misbruik en uitbuiting.


Eerder…

@De Volksstem

Modemerk Balenciaga heeft zijn excuses aangeboden voor een zeer verontrustende fotoshoot met getraumatiseerd uitziende kinderen die teddyberen vasthielden gekleed in bondagekleding en een rekwisiet in verband met een kinderporno-zaak van het Hooggerechtshof.

Critici hadden kritiek op het designerlabel nadat er foto’s waren vrijgegeven waarop jonge meisjes te zien waren die pluche berentassen vasthielden, versierd met BDSM-uitrusting.  Maar misschien nog verraderlijker was de plaatsing van een rekwisiet met gerechtelijke documenten over Ashcroft v Free Speech Coalition, een zaak van het Hooggerechtshof uit 2002.

De zaak vernietigde een deel van de wet ter voorkoming van kinderpornografie van 1996, waarin werd geoordeeld dat “virtuele” kinderpornografie moet worden beschouwd als beschermde meningsuiting.

In een Instagram-bericht schreef Balenciaga: “We bieden onze oprechte excuses aan voor elke aanstoot die onze vakantiecampagne mogelijk heeft veroorzaakt.  Onze pluche berentassen hadden in deze campagne niet bij kinderen mogen staan.  We hebben de campagne per direct van alle platformen verwijderd.”

“Onze excuses voor het weergeven van verontrustende documenten in onze campagne”, aldus het bedrijf.  “We nemen deze zaak zeer serieus en ondernemen juridische stappen tegen de partijen die verantwoordelijk zijn voor het maken van de set.”

Het bedrijf beweerde ook onwetendheid als het ging om de zaak van het Hooggerechtshof, en voegde eraan toe dat het juridische aanklachten zou indienen tegen degenen die verantwoordelijk zijn voor het vertonen ervan.

Factcheckers en reguliere media verdedigden het luxemerk en beweerden dat het schandaal niets anders was dan een ‘absurde complottheorie’.

Maar als dat het geval was, waarom zou Balenciaga zich dan verontschuldigen en hun sociale media-accounts verwijderen?

Imago is alles voor luxe modemerken.  Advertentiecampagnes zijn grote evenementen die maanden werk vergen voor duizenden mensen en miljoenen en miljoenen dollars aan budgetten.  Moeten we echt geloven dat Balenciaga niet wist wat ze de wereld instuurden?

Houd je adem niet in terwijl je wacht op een verontschuldiging of uitleg van Balenciaga’s muze, Minttu Vesala.

Balenciaga had eerder Twitter verlaten, vermoedelijk uit protest tegen Elon Musk, waarbij critici erop wezen dat de beslissing beïnvloed zou kunnen zijn doordat Musk hardhandig optrad tegen het platform dat wordt gebruikt om uitbuiting van kinderen mogelijk te maken.

Want hoe dieper je in dit schandaal duikt, hoe erger het wordt.

Laten we teruggaan naar de bewering van Balenciaga dat ze zich niet bewust waren van de verontrustende aard van de campagne en juridische stappen ondernemen tegen de verantwoordelijken.

De modefotograaf die Balenciaga voor de collectie heeft ingehuurd, beweert dat hij tot zondebok wordt gemaakt.

Volgens fotograaf Gabriele Galimberti was de modeshoot bedoeld om gebaseerd te zijn op het thema van het geven en ontvangen van geschenken, waarbij hij zich liet inspireren door zijn ‘toy story’-fotografieserie.  Balenciaga kwam echter tussenbeide en dwong hem om kindermodellen te gebruiken in geseksualiseerde poses, kinderporno-rekwisieten en verwijzingen naar pedofilie.

Galimberti reageerde op Balenciaga’s dreiging met juridische stappen door tegen Newsweek te zeggen: “Ik ben niet in de positie om commentaar te geven op de keuzes van Balenciaga, maar ik moet benadrukken dat ik op geen enkele manier het recht had om noch de producten, noch de modellen, noch  de combinatie van hetzelfde.”

Met andere woorden, Galimberti beweert dat Balenciaga hem onder een bus heeft gegooid en dat het bedrijf zelf verantwoordelijk was voor het opzetten van de pedovriendelijke fotoshoot.

Maar een tweet uit 2022 van Galimberti, waarin hij eist te weten waarom kinderporno aan banden wordt gelegd maar wapens niet, roept serieuze vragen op over zijn integriteit.

Het argument dat het schandaal iets rots vertegenwoordigt binnen Balenciaga wordt ondersteund door ander bewijs.

Zoals een Twitter-gebruiker benadrukte, verschijnt in een aparte Balenciaga-fotoshoot een boek van Michael Borremans op het bureau naast een model.  Borremans is een Belgische kunstenaar die geobsedeerd is door het offeren van kinderen, kannibalisme en couture, en hij is erg populair in de high society.

Het kunstwerk van Borreman is onmiskenbaar verontrustend, maar degenen die aandacht hebben besteed aan de smaak van de elite, zullen flashbacks krijgen naar de kunst die in de huizen van de gebroeders Podesta te vinden is.

Maar het wordt nog erger.  We weten allemaal dat de elite graag tekens en symbolen gebruikt om met hun verdorvenheid aan de wereld te pronken en gewone mensen te bespotten die ze beschouwen als niets meer dan ‘nutteloze eters’.

De campagne van Balenciaga zit vol met dit soort subtiele berichten.  Op een van de foto’s van de campagne staat bijvoorbeeld Balenciaga op tape gespeld als BAALenciaga…

Baäl was de oude Kanaänitische god, aan wie kinderen werden geofferd – meestal het eerstgeboren kind van de offeraar, die levend zou worden verbrand.  Een van zijn titels was “Baal-zebub”, of Lord of the Flies.

Balenciaga wist precies wat het hier deed.  Het is gewoon niet mogelijk dat een van de meest geavanceerde wereldwijde high fashion-merken voor de gek is gehouden.

Wil je weten waarom Jeffrey Epstein nog steeds werd gevierd door de rijken en beroemdheden, zelfs nadat hij was veroordeeld voor seks met minderjarigen?  Er is waarschijnlijk een verband tussen dat en wat Balenciaga hier heeft gedaan.  Onder de superrijken is dit normaal.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


            

            

                        
            
            
assignment_turned_in Registrations
No Registration form is selected.
(Click on the star on form card to select)
Please login to view this page.
Please login to view this page.
Please login to view this page.